Retur & Reklamation

Hur gör jag en retur eller reklamation?

Retur & Reklamation Vill du göra en retur av en produkt, eller har din produkt gått sönder? Gör en anmälan till oss genom att följa instruktionerna. - Klicka uppe i menyn på "Lämna in ett ärende". - Välj Retur & Reklamation - Fyll i alla fält och skicka in till oss. Vi svarar på mailen inom 24h med instruktioner och eventuella frågor. Skriv om det gäller en retur eller en reklamation. - Godkänds en retur/reklamation så skickar vi ut en fraktsedel via e-post. Denna fraktsedel måste använ...

När får jag min återbetalning?

När får jag min återbetalning? Har du fått din retur/reklamation godkänd och ska få en återbetalning, så hanteras den inom 14 dagar från att vi mottagit returen. Returfrakterna tar ca 2-5 vardagar innan dom når oss och kan behandlas. När vi fått in en retur kontrolleras paketet så alla delar är med tillbaka och skicket på produkten är som överenskommet. Efter kontroll gör vi en kreditering (minus ev. returfrakt/avgift), och meddelar betalmetoden i din order att göra en återbetalning på beloppe...

Varför fick jag inte tillbaka hela ordersumman på min retur?

Varför fick jag inte tillbaka hela ordersumman på min retur? Om du fått en retur godkänd av oss och den följt köpevillkoren, så återbetalas din order minus returfrakten när ordern är tillbaka och gått igenom returprocessen. Det kvarstående beloppet ska betalas via det valda betalsättet. I de flesta fall är returfrakten mellan 99-399:- beroende på storlek och fraktsätt.

Jag hämtade inte ut mitt paket. Vad händer nu?

Outlösta försändelser En order som skickats måste alltid hämtas ut. Skall en retur göras behövs paketet först hämtas ut och en returansökan behövs göras via Retur & Reklamation. Paket som ej hämtas ut och går i retur faktureras en avgift på. Denna avgift tas ut från DHL och varierar mellan 100-500:- beroende på storlek och vikt. Täcks din produkt inte av ångerrätten, behålls din outhämtade order i vårt lager, tills du kontaktat oss och bett om ny leversans. Ny leverans debiteras i förskott, ...

Hur länge har ni öppet köp?

Hur länge har ni öppet köp? Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Du har dock inte ångerrätt om det pris, som du sammanlagt ska betala understiger 400 kr. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, är specialbeställd (beställningsvara, måttbeställt och ej lagerförda coilovers) eller att du har registrerat lice...