Beställningar & Leveranser

Hur handlar jag?

**Vi har som mål att erbjuda er kunder en lättnavigerad hemsida med bra innehåll och layout.** **Klicka på "Läs mer" för en handledning på hur sidan används!** * Välj kategori och de produkter du är intresserad av. Ange antal, storlek och färg (om detta finns). Tryck på Köp-knappen. Alla köp läggs automatiskt i din kundvagn. * Vid kundvagnen kan du se beloppet du har handlat för. Vill du se dina artiklar trycker du på ”Till kassan”. Önskar du göra ändringar, ta bort eller ändra an...

Jag har inte fått svar på min fråga!

Har du mailat in en fråga men inte fått svar? Då kan det vara så att vårt svar inte nått dig pga filtrering. Då svaren går igenom ett program så filtrerar vissa mailservrar bort en del svar. Dubbelkolla din skräppost så inte våra svar hamnat där. Finns dom inte där heller, vänligen kontakta oss igen och berätta detta så vi kan lösa din fråga och problemet med svaren. Tack på förhand!

Kan jag handla som företag?

I kassan kan du enkelt välja mellan Privatperson (standardval) eller Företag. Som företag får du fylla i informationen som krävs. Du kan även välja att betala mot faktura som Klarna erbjuder. På alla betalsätt förutom Klarna Faktura kan du välja separat leveransadress. Klarna kräver dock att deras faktura står på samma adress som varorna skall levereras till. Vill du ha leveransen direkt till er adress, skriv gärna öppettider.

Fälten i kassan är låsta och går inte att fylla i.

När du slagit in din mailadress i kassan trycker du sedan på knappen "Fortsätt" så öppnas resterande fält. Är du kund sedan tidigare så bes du logga in. Är du ny kund öppnas alla fält så du kan fylla i informationen som krävs.

Hur spårar jag mitt paket?

När din order blivit "Behandlad" skickas den ut med DHL. Antingen till ett Service Point för utlämning (gäller paket upp till 20kg som inte är skrymmande), eller så aviserar DHLs chaufför dig för leverans av skrymmande och tyngre gods. I ditt bekräftelsemail finns ditt kollinummer och spårningslänk.

Du kan även slå in ditt kollinummer på DHLs hemsida: https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do?resetForm=false&l=SV

Om din vara blivit skickad direkt från centrallager eller skickat med brev så kan ditt spårningsnummer vara kopplat till en annan speditör. Detta står då i ditt bekräftelsemail.

Hur ser jag status på min order?

Under mina sidor kan se status på din order. När en order kommer in till oss får den status "Mottagen". Denna status kan behållas ända tills varan/varorna skickats ut. I vissa fall ger vi en order en specifik status exempelvis "Inkommande produkter" eller "Delvis skickad". När vi sedan skickat varorna ändras orderns status till "Behandlad" och du får då ett bekräftelsemail med kollinummer och eventuell övrig information.

Har din order tagit längre tid en beräknat? Kontakta oss gärna då så kollar vi på din orderstatus specifikt! Ibland kan leverantörer få slut eller en inleverans vara försenad. Dessa tillfällen visas tyvärr inte på automatik i shoppen eller statusarna.